Tuesday 13 August 2019

Pendidikan Kesenian Muzik Tahun 2: Tembikar Cantik (Detik & Pergerakan)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Ok, hari ini saya ingin kongsikan video saya mengajar murid-murid Tahun 2 saya bergerak mengikut detik lagu “Tembikar Cantik”.





Ini merupakan cara saya mengajar di mana murid:
1. Membaca lirik.
2. Menyanyikan lagu.
3. Menepuk tangan mengikut detik lagu.
4. Mengambil pensel dan cari kawan. (Berpasangan)
5. Mengetuk pensel kawan mengikut detik lagu (8 kali).
6. Kawad sambil bertukar kawan. (8 kali)


Langkah-langkah ini dijalankan pada murid-murid yang berada di kelas belakang. Pendekatan adalah berdasarkan tahap murid. Jika murid dari kelas lemah, saya akan mengambil masa yang lebih lama untuk memastikan mereka dapat melakukan aktiviti dengan baik.



Semoga video saya ini dapat membantu anda semua. Terima kasih kerana membaca. Terima kasih kerana menonton video-video saya.

No comments:

Post a Comment