Saturday 2 March 2019

Beginners: Keyboard (Fingering, Middle C, Do Re Mi)

Assalamualaikum dan hi.

Hari ini saya ingin memenuhi syarat permintaan salah seorang guru dari Johor untuk berkongsikan ilmu berkenaan alat muzik Keyboard.



Saya telah menggunakan alat muzik Keyboard yang telah dibekalkan oleh YAMAHA sempena program Music Time yang telah dilaksanakan di sekolah saya.

Apa yang perlu kita tahu berkenaan alat muzik Keyboard?

1. Menggunakan elektrik.
2. Ringan & mudah dibawa ke mana-mana.
3. Mahal. 😂
4. Kedudukan OFF button.
5. Butang VOLUME.
6. Kedudukan middle C.
7. Bagaimana mahu mencari middle C.
8. Kedudukan penjarian.
9. Penggunaan solfa.
10. Tulisan notasi pada baluk.

More to come on my next video.


Thank you for watching.

3 comments:

  1. Tahniah cigku....banyak membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah. sama-sama. kalau ada perlukan apa-apa lagi beritahu ya?

      Delete
  2. salam cikgu nanti kalau senang email saya boleh,ade perkara nak tanya.
    ini email saya wandy_4@ymail.com. nama saya zur terima kasih ye.

    ReplyDelete