Monday 18 March 2019

Pendidikan Kesenian (Muzik) Tahun 2: Nyanyian: “Main Gasing”

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Ok, hari ini saya ingin kongsikan video saya mengajar murid-murid Tahun 2 saya menyanyikan lagu “Main Gasing”.



Lagu ini adalah pendek dan mudah diajar.

1. Lagu ini bermula dengan upbeat.

2. Lagu ini dapat mencapai objektifnya jika murid menyanyikan pada tempo yang konsisten.

Kelas ini merupakan kelas terbaik daripada 4 kelas yang telah saya mengajar. Mereka juga didapati menyukakan lagu ini. Jarang sekali murid-murid saya akan mengeluarkan statement “Lagu ini boring”.

Pastikan guru menyelit pergerakan kreatif supaya mereka dapat bergerak sambil menyanyi supaya tidak bosan.


Semoga video saya ini dapat membantu anda semua. Terima kasih kerana membaca. Terima kasih kerana menonton video-video saya.

No comments:

Post a Comment